Denne hjemmeside bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookie-oplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner såsom at genkende dig, når du vender tilbage til vores hjemmeside, og hjælper vores team med at forstå, hvilke dele af hjemmesiden du finder mest interessante og nyttige.
Generelle salgs- og leveringsbetingelser
1. Anvendelse og gyldighed
1.1. Almindelige salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle aftaler lavet af ITINO ApS, CVR-nummer 12543034 herefter kaldet ITINO, til erhvervskunder.
1.2. Der tages forbehold for trykfejl.
2. Aftalegrundlag
2.1. Betingelserne udgør sammen med ITINOS tilbud og ordrebekræftelse, det samlede aftalegrundlag for ITINOS salg og levering af ydelse og/eller produkt til kunden. Kundens indkøbsbetingelser oplyst eller på anden måde meddelt til ITINO, udgør ikke en del af aftalegrundlaget.
2.2. Ændringer af og tillæg til aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
2.3. Accept af tilbud leveret af ITINO efter udløbsfristen, er ikke bindende for ITINO.
3. Priser
3.1. Alle priser er i danske krone og eksklusiv moms.
3.2. Herudover, tager ITINO forbehold for, at kunne regulere de aftale priser, som følger af ændringer i valutakurser, told, skatter m.v., samt prisændringer fra tredjepartsleverandører.
4. Arbejdstid
4.1. Normal arbejdstid er, medmindre andet er aftalt, alle hverdage fra kl. 08:00 til kl. 16:00, danske helligdage undtaget.
4.2. Arbejde uden for normal arbejdstid bliver faktureret til 200% af normal timepris.
5. Betaling
5.1. Kunden skal betale alle fakturaer for ydelser og/eller produkter senest 8 dage efter fakturadato.
5.2. Hvis kunden undlader at betale forfalden faktura for ydelser og/eller produkter leveret af ITINO, senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra kunden, forbeholder ITINO sig retten til, at ophæve salget af ydelse og/eller produkt som den manglende betaling vedrører.
6. Produktinformation
6.1. Der tages forbehold for fejl og ændringer i oplysninger i brochurer, samt øvrigt salgsmateriale. Eventuelle fejl og ændringer kan ikke gøres gældende overfor ITINO.
7. Produktændringer
7.1. ITINO forbeholder sig ret til uden varsel, at ændre produkterne eller dele heraf, såfremt dette sker uden funktionsmæssige ulemper for kunden.
8. Immaterielle rettigheder
8.1. Enhver leverance af ITINO’s ydelser og/eller produkter sker med respekt for de pågældende indehaveres immaterielle rettigheder.
8.2. ITINO er uden ansvar, af nogen art, for kundens handlinger i strid med disse rettigheder.
9. Ansvarsbegrænsning og Erstatningsansvar
9.1. Levering af engangsydelser finder sted ved overgivelsen af varen til kunden. Mens levering af abonnementsydelser sker løbende. Risikoen for varens hændelige undergang eller forringelse, overgår til kunden ved levering.
9.2. Hvis kunden ønsker at på råbe sig en mangel, skal kunden straks give ITINO skriftlig besked herom, samt anføre hvori manglen består. Såfremt kunden har opdaget eller burde have opdaget mangler og ikke informeret ITINO som anført, kan kunden ikke på et senere tidspunkt gøre manglen gældende. ITINO kan frit vælge at afhjælpe manglen eller fortage en om levering. Såfremt ITINO anmoder herom, skal kunden umiddelbart efter reklamationen, for kundens regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde leverance fra ITINO, i den originale emballage. Herefter, vil ITINO tage stilling til, om man vil foretage en eventuel om levering.
9.3. Forandring eller indgreb i ITINO’s leverancer af ydelse og/eller produkt, uden skriftlig sammenstykke, fritager ITINO for enhver forpligtelse og ethvert ansvar.
9.4. ITINO er alene forpligtet til at erstatte kundens tab, der er en følge af væsentlig misligholdelse med en leverance af ydelse og/eller produkt, eller anden væsentlig misligholdelse fra ITINO’s side.
9.5. ITINO er ikke ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader, herunder driftstab, øgede driftsudgifter, mistede besparelser, tabt avance eller indirekte udgifter i forbindelse med tab af data. ITINO er ligeledes ikke ansvarlig, hvis forsinkelse eller mangel ved en leverance af ydelse og/eller produkt skyldes forsinkelse eller forringede forbindelser i kommunikationsinfrastrukturen, som ITINO ikke er ansvarlig for, eller forsinkede eller manglede leverancer for forsyningsvirksomheder eller fremmede leverandører, der ikke er undergivet ITINO, hvis ydelse er en forudsætning for ITINOS leverance.
10. Rettigheder og pligter
10.1. ITINO er berettiget til at overdrage samtlige rettigheder og pligter i henhold til aftale til tredjemand.
11. Ejendomsforbehold
11.1. ITINO har ejendomsretten til enhver leverance, indtil den fulde købesum, inklusive leveringsomkostninger med tillæg og evt. renter og omkostninger, er betalt.
12. Garanti
12.1. For det tilfælde, at ITINO giver kunden en garanti svarer denne til garanti til den, som ITINO har modtaget fra underleverandør/producent. Der henvises til ITINO’s underleverandørs eller de enkelte producenters til enhver tid gældende garantibestemmelser.
13. Force Majeure
13.1. Såfremt aftalen opfylder eller denne indgåelse hindres eller udsættes, som følger af eksempelvis krig og mobilisering, oprør, uroligheder, naturkatastrofer, strejker eller lockouts, vareknaphed, mangler eller forsinkelse ved leverance fra underleverandør, brand, virus, manglende transportmuligheder, import-/eksport restriktioner eller andre omstændigheder, som ITINO ikke har indflydelser på, er ITINO ansvarsfri over for kunden. ITINO er i disse tilfælde berettiget til, at annullere orden hel eller delvist eller levere ordren, når opfyldes hindringen er ophørt.
14. Gældende lov og værneting
14.1. Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk lovgivning.
14.2. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med en kontrakt eller de generelle salgs- og leveringsbetingelser mellem ITINO og kunden, herunder tvister vedrørende kontraktens eksisterende eller gyldighed, skal afgøres ved voldgift ved Volgiftsinstituttet efter de af Voldgiftinstittutet vedtagne regler herom, som er gældende ved indlevering af voldgiftssagen
9. Marts 2018