Samson Pumps fik mere proaktiv IT-service
Fokus på kerneforretningen uden problemer
Case: Samson Pumps ville have en proaktiv IT-partner
Samson Pumps er specialiseret i pumpesystemer og avanceret vakuumteknologi med fokus på bæredygtighed, høj ydeevne og pålidelighed i krævende miljøer. Virksomhedens løsninger bruges til vedligeholdelse af underjordisk infrastruktur, håndtering af vådt affald i industrien og effektiv håndtering af levende fangst i fiskeri-industrien. Jan Steiniche Christiansen leder afdelingerne for forskning, udvikling, indkøb og kvalitet. Efter udfordringer med en tidligere leverandør valgte han at skifte til ITINO.
Med mange afdelinger og forskellige IT-behov, kunne det før i tiden ske, at Samson Pumps stod med IT-relaterede udfordringer, Jan Steiniche Christiansen ikke var tilfreds med. Han forklarer, at den daværende udbyder af IT-support ikke var et godt match med hans forventninger. “Min oplevelse var, at der manglede overblik og at vores systemer ikke blev vedligeholdt”, forklarer han. ”Jeg kender Itino fra min tid hos en anden del af vores virksomhed. De har altid haft et godt omdømme og jeg vidste, de kunne hjælpe os,” forklarer han.
Fokus på kerneforretningen uden IT-bøvl
Jan forklarer, at han betragter en ekstern IT-partner som en forlænget arm hvad angår både drift, vedligeholdelse og lovgivning. Med Itino ved roret har han kunnet fokusere mere på kerneforretningen og mindre på IT-udfordringerne. Itino håndterer alt fra printeropsætning og servere til netværk, hardware og support. “Det er vigtigt for os at få afklaret eventuelle udfordringer hurtigt, så det ikke forstyrrer hele huset. Det klarer Itino heldigvis, helt efter forventningerne”, uddyber han.
Vigtig rådgivning om sikkerhed og fremtidens IT-krav
Sikkerhed er et centralt aspekt i Samson Pumps’ IT-struktur, især i lyset af de strenge EU-standarder, som virksomheden skal leve op til, nu og i fremtiden. I den forbindelse understreger Jan, at han har tillid til Itino som rådgiver om tiltag, Samson Pumps kommer til at skulle forholde sig til. “Vi skal leve op til lovgivningen og jeg ved, vores IT-partner går forrest i at rådgive os om det. Så kan jeg finde ro i, at jeg ikke selv skal undersøge og vide det hele”, forklarer han. ”Det vigtigste for os er, at de tager ansvar for opgaven, og det må man sige, de lever op til”.
Seneste indlæg
- ITINO A/S og ARKA IT ApS annoncerer strategisk fusionPressemeddelelse: IT-virksomheder fusionerer for at styrke service og ekspertise IT-virksomhederne ARKA IT ApS og ITINO A/S meddeler en planlagt fusion, der træder i kraft d. 1. april 2025. Virksomhederne fortsætter under navnet ITINO A/S med fælles… Læs mere: ITINO A/S og ARKA IT ApS annoncerer strategisk fusion
- Bliv klar til nye teknologier i 2025Få mere ud af digitale fremtidstrends Bliv klar til nye teknologier i 2025 Verden ændrer sig hurtigt, især når det kommer til IT og teknologi. I 2025 vil der være nye udfordringer, men også nye måder… Læs mere: Bliv klar til nye teknologier i 2025
- Case: Serviceaftale med fast kontaktperson
Bertel Bolt
Tilpasset service giver sikker IT-drift IT-support på tværs af forretningen med en serviceaftale *Kunden ønsker at være anonym En autoriseret bilforhandler med forretninger i flere byer har en hverdag med store it-relaterede behov, der kræver pålidelig… Læs mere: Case: Serviceaftale med fast kontaktperson